PERSONEELSMAGAZINES EN HR-COMMUNICATIE.

Referentie Joyce van der Stroom van Aventus

JOYCE VAN DER STROOM VAN AVENTUS

Sinds 2021 helpen we Aventus met hun communicatie: van het personeelsmagazine Aventus@Home, tot interviews met medewerkers en socialmediateksten. “We zaten midden in een traject om onze merkpositionering vorm te geven, daarvoor hadden we een merkboek nodig. De wens was om deze productie samen te doen met een externe partij, en Letterdesk was de perfecte match!”, vertelt Joyce, hoofd Communicatie bij MBO-opleider Aventus.

OVER ONS WERK

“De productie van een personeelsmagazine is een intensief traject. In de beginfase hebben we daarom veel contact. En dat verloopt zeer soepel: Letterdesk reageert snel en we krijgen van Frederique tussentijdse status-updates over de lopende artikelen. Ik ben zelf vaak heel druk, dus het is fijn om die updates te krijgen!”

“Wij zitten natuurlijk met onze neus middenin de inhoud van de artikelen, waardoor ze soms zóveel inhoud hebben dat ze niet meer lekker leesbaar zijn. De frisse blik van Letterdesk is dan ideaal. Ze kijken met een outside-in-blik naar onze artikelen en maken er een leesbare en frisse tekst van. Dat is het voordeel van werken met externe copywriters.”

“De producten die Letterdesk oplevert, sluiten altijd mooi aan bij de doelgroep. Het hele team kan zich goed inleven in onze doelgroepen, zonder dat ze er echt kennis over hebben. En dat is fijn!”

OVER ONS

“Waar de kracht van Letterdesk ligt? Afspraak is afspraak, ze hebben een frisse schrijfstijl en ze staan open voor feedback. Omdat Letterdesk een hele club aan professionals in huis heeft, komt de klus altijd af. Ook als er iemand uitvalt, want dan is er altijd back-up. Ook passen ze hun schrijfstijl helemaal aan op onze huisstijl. De teksten zijn daardoor helemaal in Aventus-stijl geschreven. En loopt iets een keer niet helemaal lekker? Dan lossen we het altijd samen op. Ze pakken onze feedback snel op en passen teksten meteen aan. Kortom: ik zou Letterdesk zeker aanraden door hun schrijfstijl, expertise en duidelijke contact.”